Måske er det bare fordi jeg er en tal nørd, men hvorfor stemmer tallene ikke, og hvad er den reelle værdi af min konto?
Burde Kontoens værdi ikke være = værdien af aktier + fonde + kontant beholdning? (15.724 + 1.232 + 4.964 = 21.920)
Værdien af positioner burde også være = værdien af aktier + fonde (15.724 + 1.232 = 16.956)
Hvis jeg laver en portefoliorapport, så passer det lidt bedre, men stadig ikke helt præcist.
PS: Mine screenshots er lavet uden for børsernes åbningstid, så det er ikke derfor.
Kan de ikke regne?
- Hardtrance
- Site Admin

Re: Kan de ikke regne?
Det tænkte jeg også først, men det kan ikke være kursudsving, da det er uden for åbningstid.
Jeg tænker heller ikke kurtage, for det trækkes jo når man handler.
Re: Kan de ikke regne?
Så tror jeg, at jeg har løst mysteriet.
Ens aktier har jo en bestemt værdi, men det er jo ikke den værdi, man får i hånden, hvis man sælger, for der er jo nogle omkostninger ved at sælge.
Så når de skriver "Værdi af positioner", så har de trukket handelsomkostningerne fra.
I mit tilfælde er handelsomkostningerne altså 629kr. (21.920 - 21.291)
Så kurtage er svaret, som Hardtrance også skrev
Ens aktier har jo en bestemt værdi, men det er jo ikke den værdi, man får i hånden, hvis man sælger, for der er jo nogle omkostninger ved at sælge.
Så når de skriver "Værdi af positioner", så har de trukket handelsomkostningerne fra.
I mit tilfælde er handelsomkostningerne altså 629kr. (21.920 - 21.291)
Så kurtage er svaret, som Hardtrance også skrev