En donket lokal tour

Skriv om alt hvad der rører sig...
Besvar
Brugeravatar
Hardtrance
Site Admin
Site Admin

En donket lokal tour

Indlæg af Hardtrance »

Jeg er lige trådt ind ad døren, efter at ha' spillet med i en 18 mands(!) lokal tour. Det er den lokale kortklub som afholder en hver 3-4 mdr. Sidst var jeg ikke med, men der havde der vist været 8 mand.

Nå, men lidt om touren:

Det er en af dem der får de værste dapt-tours til at ligne de rene proffer.

String betting - indtil TL fik nok og bad folk stoppe - "er det mig nu"? - "Ja du skal ligge 3 kort EFTER du brænder et, osv osv.

Man fik - 155 i chips til at starte med, blinds 1/2, 2/4. 3/6, 5/10 og hold nu fast, 10/20 osv opad. Det mindede mest af alt om udbetalingsstrukturen på Stars.

Nå, men der var mad med i prisen, kaffe til 10 kr, drik til du revner, og bajere til en 10er, så det er ikke helt skidt. Der var penge til 4, og sponsorgaver havde han fået skrabet sammen denne gang, så der var reelt præmier til 6 mand.

Det er en af den type tours som skal opleves, for det kan næsten ikke beskrives.

Touren startede kl 16-ish, og der var indtil jeg røg ud, en effektiv spilletid på 3 timer. Nogle mente det var lang tid, en enkelt "havde engang spillet i en tour med 45 mand hvor han var ved at gå kold - jeg var så lige ved at fortælle ham, at jeg ofte havde spillet i tours med flere hundrede mand, men det kunne vist være det samme her.

Nå, men jeg fik klonket mig til et par pots hist og her, lige indtil jeg gik kortdød. Det gik så nedad konstant, ogh jeg sidder til sidst med 2½ BB - det var der flere der gjorde ofte, men man limper jo kun med - så jeg skubber ubeset, og klonker et par Q, så var den 5 vejs pot vundet. Det ender med jeg ryger med, ja jeg kan sgu ikke huske det, et eller andet, hvor vi er ai 3 mand, men jeg ryger så på 6. pladsen, som lige er nok til at vinde 2 sponsorgaver, 2 vinkølere og et gavekort på 50 kr. til et relativt nyåbnet pizzeria i byen. I og med konen er i Dublin, så ryger det nok i morgen.

Der var 1100 til vinderen, dem ku jeg naturligvis godt ha brugt, men du skal virkelig bare ramme, for det er monster svært at skubbe folk af, de skal jo liiiige se et kort mere, og en enkelt gang blev jeg da selv nødt til det, hvor jeg så klonker en inside straight.

Så jow jow, lokal tours FTW!!
:obscene-birdiered: til alle fisk der rammer.
Brugeravatar
DrunkSon
Site Admin
Site Admin
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Re: En donket lokal tour

Indlæg af DrunkSon »

Det lyder rigtig hyggeligt :)
Brugeravatar
Hardtrance
Site Admin
Site Admin

Re: En donket lokal tour

Indlæg af Hardtrance »

DrunkSon skrev:Det lyder rigtig hyggeligt :)
Det var niveauer under dapt, men som du selv ved, så kan det være svært at spille mod den slags, selv donks kan jo ramme.
:obscene-birdiered: til alle fisk der rammer.
Besvar